Belépés MINI, SMART, XXL csomagos ügyfeleknek Belépés WEB-SERVER LITE csomagos ügyfeleknek

A hírlevél statisztikai elemzése

Egy átgondolt és precízen kidolgozott hírlevél kampányt nem érdemes anélkül elindítani, hogy komplex statisztikai elemzéseket tudnánk végezni akár minden nap. Ha csak szélnek ereszti a leveleit, és azt gondolja, „majdcsak jön pár vásárló előbb-utóbb”, hamar csalódni fog.

A hírlevél címlistája állandó változáson megy keresztül. Felkerülnek új címzettek, mások leiratkoznak, vagy mi magunk töröljük őket. Érdemes figyelni, hogy melyek azok a címek, ahonnan visszapattan levelünk. Ezeket töröljük ki a listáról, így tisztább képet kapunk célcsoportunk cselekvési adatairól, „mozgósíthatóságáról”.

A küldemény statisztika fontossága

hírlevél statisztika

Kiküldés után kövessük nyomon a hírlevél sorsát. A megnyitási arány az egyik legfontosabb tényező. 100 százalékos valószínűleg soha nem lesz, de törekedjünk a lehető legjobb eredményre. Ezt a következő tényezőkkel segíthetjük:

  • » Címlistánk tagjainak döntő többsége önkéntes feliratkozó legyen. Így bizonyára tényleg érdekli a címzettet a terméke, vagy a legújabb cikke.
  • » Ne legyen túl hangsúlyos a vásárlásra való ösztönzés. Küldjön rendszeresen olyan hírleveleket, melyekben csak egy érdekes hírre, videóra vagy bármi egyébre hívja fel olvasói figyelmét. Ha állandóan csak eladni akar, szép lassan elpártolnak a címzettek, hiszen senki sem szereti, ha állandóan rá akarnak tukmálni valamit. Legyen inkább a téma véleményvezére. (Aki néha ajánl egy-egy tuti terméket is.)
  • » Fény derül a technikai gondokra. Nincs annál bosszantóbb, amikor kiküldött több ezer levelet, de egy fia megrendelés sem érkezik. A statisztikából viszont rögtön látható, ha a technika űzött önnel tréfát, és nem a reménybeli vásárlóink riadtak meg valamitől.

Mit érdemes tehát elemezni?

  • » Figyelje a megnyitási arányt. Ha csökkenő tendenciát mutat, ideje egy kicsit érdekesebb témák után nézni. Ne felejtse el kigyomlálni a hibás címzetteket sem.
  • » Nézze meg az átkattintási statisztikát is. Ha egy címzett megnyitja a hírlevet, az jó dolog. De még jobb, ha tovább is kattint, hiszen akkor nem csak a levél tárgya keltette fel a figyelmét, hanem tényleg érdekli is a téma, vagy az eladásra kínált termék/szolgáltatás. Ez a mutató a LadyBird-ben „Küldeményben szereplő hivatkozások” menü alatt látható.
  • » A továbbküldések magas száma szintén azt jelzi, hogy olvasói számára kifejezetten érdekes volt a levél tartalma. Tegyen a hírlevélbe továbbküldős linket, mely jó mércéje lesz az igazán népszerű küldeményeknek. Ezt a tartalmi elemet a küldemény szerkesztésekor illesztheti be, a képen látható kis ikonra kattintva: (tovabbkuldes.png, alt.: Hírlevél továbbküldése”)

továbbküldés

Legyen sok vásárlója, és építsen hasznos címlistát a LadyBird segítségével!

 


LadyBird Marketing Rendszer | A professzionális online marketing asszisztens.
Telefonszám: +36 (52) 541 346 • E-mail: support@ladybird.hu
© 2017 Web-Server Kft.